برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

استراتژی تقسیم سفارش بزرگ برای کاهش هزینه واکنش بازار و بررسی الگوی درون روزی میانگین واکنش بازار و حجم معاملاتی برای سهم های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: رستگار محمدعلي,اقبال ريحاني ناهيد
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديريت، كارآفريني و توسعه اقتصادي
نوع همایش:  وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
حامی:  موسسه آموزش عالي تاكستان
زمان:  1397دوره 4
 
 
چکیده: 

سرمايه گذاراني که خواهان انجام سفارشات بزرگ هستند همواره با تضاد بين هزينه واکنش بازار و هزينه فرصت مواجه اند. در نتيجه موضوع مهمي که براي سرمايه گذاران مطرح مي شود اين هست که چگونه مي توانند خريد يا فروش يک سهم را به طور کارا انجام دهند تا واکنش بازار ناشي از سفارشات بزرگ را کاهش دهند. با توجه به محدوديت دسترسي به داده ها و بالابودن حجم محاسبات براي چند سهم از بازار بورس تهران تابع واکنش بازار را با استفاده از مدل I star به دست آورده و سپس با استفاده از تابع MI و افق معاملاتي سرمايه گذار، سفارش بزرگ را به يک سري سفارشات کوچک تقسيم مي کنيم تا در بازه هاي زماني مختلف سفارش گذاري نماييم، هدف کاهش هزينه واکنش بازار و عدم ايجاد عدم تعادل در بازار هست که به دليل پيشنهاد قيمت هاي بالاتر يا پايين تر از قيمت جاري سهم براي برآوردن نيازهاي نقدشوندگي سرمايه گذار اتفاق مي افتد، همچنين طبق الگوهاي درون روزي به دست آمده براي ميانگين حجم معاملات و واکنش بازار مشاهده مي شود براي سهم هاي موردنظر در ابتداي روز حجم معاملاتي پايين و واکنش بازار بالا هست و در انتهاي روز نيز با افزايش حجم معاملاتي و نقدينگي در بازار هزينه واکنش بازار متحمل شده توسط معامله گران کاهش مي يابد که سرمايه گذاران مي توانند در طراحي استراتژي هاي معاملاتي خود از اين الگوها بهره ببرند.

 
کلید واژه: واکنش بازار، هزينه معاملاتي، استراتژي تقسيم سفارشات بزرگ، الگوهاي درون روزي، معاملات الگوريتمي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 3266   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی