برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی تعلیم و تربیت و رابطه آن با دیدگاه های مختلف فلسفی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: اميراميني خلف لو مهناز*
 
 *مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي و منابع طبيعي استان بوشهر، سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، بوشهر، ايران
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي روان شناسي، علوم تربيتي و رفتاري
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  هم انديشان مبتكر رادمان
زمان:  1397دوره 3
 
چکیده: 

مقاله حاضر به بررسي تعليم و تربيت و رابطه آن با ديدگاه هاي مختلف فلسفي (ديدگاه اسلامي، ديدگاه ايده آليسم، ديدگاه رئاليسم و ديدگاه پراگماتيسم) مي پردازد. تاکيد ديدگاه اسلامي براين اصل استوار است که تعليم و تربيت بايد بر اساس جهان بيني اسلام استوار باشد و ديدگاه ايده آليسم نيز بر انديشه صرف انسان تاکيد دارد ضمن اين که امور مادي را نيز ناديده نمي گيرد، ديدگاه رئاليسم نيز بر ادراکات حسي انسان در کسب تجربه و آموزش تاکيد دارد و ديدگاه پراگماتيسم بر عمل گرايي و اصالت به عمل، تجربه و حل مساله تاکيد دارند. در پايان به مقايسه اين ديدگاه ها پرداخته خواهد شد.

 
کلید واژه: تعليم و تربيت اسلامي، ديدگاه هاي فلسفي، رئاليسم، ايده آليسم، پراگماتيسم
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 787   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی