برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

فرايند خانواده در کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه/ بيش فعالي و کودکان مبتلا به اختلال يادگيري

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: حسيني سيده اشرف السادات*,عباسفرد زهره
 
 *دانشگاه علوم و تحقيقات بوشهر، بوشهر، ايران
 
عنوان همایش: كنگره انجمن روانشناسي ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن روانشناسي ايران
زمان:  1396دوره 6
 
 
چکیده: 

هدف از تحقيق حاضر مقايسه فرايند خانواده در کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه/بيش فعالي و کودکان مبتلا به اختلال يادگيري شهر شيراز بود. به روش نمونه گيري هدفمند و همتاسازي از بين کليه کودکان 10 تا 12 سال با تشخيص اختلال بيش فعالي و اختلال يادگيري مراجعه کننده به مرکز اختلالات يادگيري شهر شيراز، به تعداد 64 نفر (32 نفر مبتلا به بيش فعالي و 32 نفر مبتلابه اختلال يادگيري) به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه فرايند خانواده را تکميل کردند. تجزيه و تحليل آماري دادها نشان داد که فرايند خانواده (به جز باورمذهبي) در کودکان مبتلابه بايش فعالي به صورت معناداري پايين تر از کودکان مبتلابه اختلال يادگيري است. بنابراين فرايند خانواده مي تواند اختلالات دوران کودکي را تحت تاثير قرار دهد.

 
کلید واژه: فرآيند خانواده، اختلال کمبود توجه/ بيش فعالي، اختلال يادگيري
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 230   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی