هدف اصلي از مطالعه حاضر بررسي راهبردهاي مقابله (شامل مقابله متمرکز بر مساله و مقابله متمرکز بر هيجان) در پيش بيني سطح بهزيستي روانشناختي دانشجويان مشغول به تحصيل در کشور مالزي بود. 429 نفر دانشجوي ايراني مقطع کارشناسي ارشد و دکتري به روش نمونه گيري خوشه ايي تصادفي از پنج دانشگاه دولتي کشور مالزي انتخاب و از آنها خواسته شد تا به يک - مجموعه سوالات آنلاين شامل پرسشنامه راهبردهاي مقابله اي سندين و کوهورت و پرسشنامه بهزيستي روانشناختي پاسخ دهند. داده ها با استفاده از آمارهاي مدل معادلات ساختاري (SEM) در نرم افزار Smart PLS مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. نتايج پژوهش نشان داد که بين بهزيستي روانشناختي و مقابله متمرکز بر مساله رابطه مثبت و معناداري وجود دارد و بين مقابله متمرکز بر هيجان و بهزيستي روانشناختي رابطه منفي است. به علاوه، مقابله حل مساله و ارزيابي مثبت، مقابله متمرکز بر مساله و روش جستجوي حمايت اجتماعي هر دو راهبرد، متمرکز بر مساله و متمرکز بر هيجان را پيش بيني مي کند. نتايج حاصل از اين پژوهش سطح اطلاعات و آگاهي روانشناسان، مشاوران و محققان را در رابطه با ويژگي هاي دانشجويان خارج از کشور افزايش مي دهد و همچنين ايشان را با دانش و درک چگونگي انتخاب و به کارگيري راهبردهاي مقابله اي سازگار و ناسازگار دانشجويان آشنا مي سازد.