برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تاثیر راهبردهای فراشناختی و تصویرسازی ذهنی بر انگیزش و عملکرد تحصیلی دانش آموزان در درس زبان انگلیسی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: بني هاشم كليبر ميرحسين*,حسيني نسب سيدداوود
 
 *دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تبريز، تبريز، ايران
 
عنوان همایش: كنگره انجمن روانشناسي ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن روانشناسي ايران
زمان:  1396دوره 6
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش راهبردهاي فراشناختي و رويکرد تصويرسازي ذهني بر روي انگيزش پيشرفت تحصيلي و عملکرد تحصيلي درس زبان انگليسي دانش آموزان استعدادهاي درخشان پايه سوم (متوسطه دوره دوم) ناحيه يک تبريز بود. روش پژوهش شبه آزمايشي با طرح پيش آزمون – پس آزمون چند گروهي انجام شد. نمونه پژوهش شامل 45 دانش آموز از جامعه آماري در دسترس بودند که به روش تصادفي ساده در سه گروه 15 نفري (دو گروه آزمايشي و يک گروه کنترل) جاي گرفتند، دو گروه از اين دانش آموزان طي 5 جلسه در برنامه آموزش راهبردهاي فراشناختي و رويکرد تصويرسازي ذهني شرکت کردند. پرسشنامه انگيزش پيشرفت (T.M.A) هرمنس 29 سوالي و 50 لغت از کتاب 504 که در آموزشگاه هاي زبان و همچنين تا مقطع سوم براي اين دانش آموزان تقريبا تدريس نشده بود، به عنوان پيش آزمون و پس آزمون براي دانش آموزان هر سه گروه استفاده و داده هاي حاصل از تحليل کوواريانس چندمتغيري نشان داد، آموزش فراشناختي و رويکرد تصويرسازي ذهني موجب افزايش انگيزش پيشرفت تحصيلي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در درس زبان انگليسي مي شود.

 
کلید واژه: انگيزش پيشرفت تحصيلي، پيشرفت تحصيلي، راهبردهاي فراشناختي، رويکرد تصويرسازي ذهني
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 245   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی