برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تاثیر آموزش والدگری مثبت مبتنی بر شادی بر خودکارآمدی دختران

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: بهرامي اعظم*
 
 *دانشگاه پرديس فرهنگيان حضرت معصومه (ع)، قم، ايران
 
عنوان همایش: كنگره انجمن روانشناسي ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن روانشناسي ايران
زمان:  1396دوره 6
 
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش اثربخشي والدگري مثبت مبتني بر شادي بر خودکارآمدي نوجوانان دختر 12 تا 14 ساله بود. روش پژوهش شبه تجربي بود. جامعه پژوهش شامل کليه مادران نوجوانان دختر 12 تا 14 ساله شهر قم و نمونه پژوهش شامل 30 نفر از اين مادران بودند که به شيوه تصادفي ساده در دو گروه آزمايش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) جايگزين و به پرسشنامه خودکارآمدي پاسخ دادند. آموزش والدگري مثبت در 8 جلسه به گروه آزمايش، آموزش داده شد در حالي که گروه گواه هيچ مداخله اي دريافت نکرد. يافته هاي پژوهش نشان داد که مداخلات باعث بهبود و ارتقاء خودکارآمدي در بين دانش آموزان دختر دبيرستاني شده است و نتايج مرحله پيگيري پس از دو ماه نيز نشان داد که اثربخشي مداخله باقيمانده بود.

 
کلید واژه: والدگري مثبت، شادي، خودکارآمدي، نوجوان
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 88   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی