برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

مقایسه کارکرد اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه غالب و نقص توجه/بیش فعالی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: رازمندي فرزانه*
 
 *دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تبريز، تبريز، ايران
 
عنوان همایش: كنگره انجمن روانشناسي ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن روانشناسي ايران
زمان:  1396دوره 6
 
چکیده: 

اختلال نقص توجه/ بيش فعالي، به سه نوع ADHD-I، ADHD-H و ADHD-C تقسيم مي شود. اين افراد در کارکردهاي اجرايي دچار نقص هستند. پژوهش حاضر، با هدف مقايسه کارکردهاي اجرايي کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه غالب و ترکيبي صورت گرفت. 34 فرد مبتلا به ADHD-I و ADHD-C به شيوه دردسترس انتخاب و از آزمايه برج هانوي استفاده شد. تحليل واريانس چندمتغيره نشان داد که تعداد خطاها در گروه نقص توجه کمتر، حرکات بيشتر و زمان کوتاه تر بود. افراد ADHD-C به دليل نقص در بازداري رفتاري، در کارکردهاي اجرايي مشکلات بيشتري نسبت به افراد ADHD-I داشتند، به نحوي که نمي توانستند براي رسيدن به هدف، برنامه ريزي و تمرکز بر اهداف کوتامدت را بازداري کنند. اين امر گواهي بر تمايز اين دو اختلال است.

 
کلید واژه: ADHD-I ،ADHD-C، کارکردهاي اجرايي، حل مساله، بازداري رفتاري، برج هانوي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 127   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی