برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

اثر نوروفیدبک و آموزش مهارت های تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی مبتلایان به نارسایی توجه/ بیش فعالی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: حمامي آرزو,جعفري ندوشن علي*,جلاليان خاطره
 
 *سازمان آموزش و پرورش يزد، يزد، ايران
 
عنوان همایش: كنگره انجمن روانشناسي ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن روانشناسي ايران
زمان:  1396دوره 6
 
چکیده: 

نوروفيدبک از روش هاي درماني جديد در درمان اختلالات رفتاري است. هدف از اين پژوهش بررسي اثر نوروفيدبک و آموزش مهارت هاي تحصيلي بر بهبود پيشرفت تحصيلي کودکان مبتلا به اختلال نارسايي توجه/ بيش فعالي بود. از بين مراجعه کنندگان کلينيک امام حسين يزد 68 کودک مبتلا در چهار گروه درمان ترکيبي، درمان نوروفيدبک، آموزش مهارت هاي تحصيلي و گروه گواه قرار گرفتند. قبل و بعد از ارائه ي درمان افراد توسط مقياس درجه بندي کانرز و مصاحبه ي باليني ارزيابي شدند. نتايج نشان داد که بين گروه هاي درماني نوروفيدبک و درمان تلفيقي در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان تفاوت معنادار بود. اين در حالي است که آموزش مهارت هاي تحصيلي به تنهايي اثري بر پيشرفت تحصيلي نداشته است، بنابراين نوروفيدبک و سپس ترکيب درمان ها بيشترين اثر درماني را داشته است.

 
کلید واژه: نوروفيدبک، آموزش مهارت هاي تحصيلي، اختلال نارسايي توجه/ بيش فعالي، پيشرفت تحصيلي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 175   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی