پژوهش باهدف پيش بيني اعتياد به اينترنت بر اساس خودکارآمدي عمومي، دشواري تنظيم هيجاني و تابآوري انجام شد. پژوهش حاضر توصيفي از نوع همبستگي بود. جامعه آماري پژوهش شامل بودند. شرکت کنندگان تعداد 180 نفر از دانشجويان دانشکده پزشکي تبريز بودند که از ميان کليه دانشجويان دانشکده پزشکي تبريز در سال 1395 با استفاده از روش نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه هاي خودکارآمدي عمومي، دشواري تنظيم هيجاني، تابآوري و پرسشنامه اعتياد به اينترنت بودند. يافته هاي به دست آمده از آزمون هاي آماري ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون چندگانه نشان دادند، بين اعتياد به اينترنت و خودکارآمدي عمومي، دشواري تنظيم هيجان و تابآوري رابطه معنادار وجود داشت. همچنين خودکارآمدي عمومي، دشواري تنظيم هيجان و تابآوري قادر به پيش بيني اعتياد به اينترنت در دانشجويان بودند. به منظور پيشگيري و کاهش آسيب هاي اعتياد به دانشجويان در زمان بروز تنش و فشارهاي رواني بايد به فراهم نمودن زمينه هاي تقويت تابآوري، افزايش خودکارامدي و تقويت مهارت تنظيم و مديريت هيجان در آنان اقدام نمود.