هدف اصلي پژوهش حاضر بررسي رابطه سرمايه اجتماعي با تمايل به نوآوري کسب و کارهاي کوچک و متوسط ورزشي شهر تهران مي باشد. اين پژوهش در حيطه پژوهش هاي توصيفي و از نوع همبستگي مي باشد. جامعه آماري پژوهش کارکنان 1500 شرکت کوچک و متوسط ورزشي شهر تهران مي باشد. ابزار گردآوري داده ها، پرسشنامه بود. براي تجزيه و تحليل آماري داده ها از روش هاي آماري توصيفي و استنباطي (کلموگروف اسميرونوف، ضريب همبستگي اسپيرمن و رگرسيون) استفاده شد. نتايج آزمون همبستگي پيرسون حاکي از آن بود که بين فرهنگ سازماني و تمامي مولفه هاي آن با گرايش به نوآوري رابطه مثبت و معني داري وجود دارد. نتايج تحليل رگرسيون گام به گام نيز بيانگر آن است که در طي سه گام در مجموع %67 از واريانس متغير وابسته (تمايل به نوآوري در کسب و کارهاي کوچک و متوسط ورزشي شهر تهران) توسط ابعاد فرهنگ سازماني تبيين مي گردد.