برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تحريف هاي شناختي، همجوشي شناختي و مشکلات روانشناختي در دانشجويان

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: رنجبرنوشري فرزانه*,برادران مجيد
 
 *گروه روانشناسي، دانشگاه پيام نور، تهران ايران
 
عنوان همایش: كنگره انجمن روانشناسي ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن روانشناسي ايران
زمان:  1396دوره 6
 
 
چکیده: 

دوره دانشجويي به واسطه عوامل متعدد، دوره اي تنش زا است. هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه تحريف هاي شناختي و همجوشي شناختي با افسردگي، اضطراب و فشار روان شناختي در دانشجويان بود. شرکت کنندگان در اين مطالعه 180 نفر از دانشجويان دانشگاه پيام نور استان گيلان بودند که با روش نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند و پرسشنامه هاي تحريف هاي شناختي، همجوشي شناختي و پرسشنامه افسردگي، اضطراب و فشار روان شناختي را تکميل کردند. يافته ها حاکي از آن بود که بين تحريف هاي شناختي، همجوشي شناختي با افسردگي، اضطراب و فشار روان شناختي همبستگي مثبت معنادار وجود داشت. بر اساس نتايج حاصل از اين مطالعه، مي توان بر نقش اثرگذار تحريف هاي شناختي و همجوشي شناختي بر افسردگي، اضطراب و فشار روان شناختي دانشجويان تاکيد نمود.

 
کلید واژه: تحريف هاي شناختي، همجوشي شناختي، افسردگي، اضطراب، فشار روانشناختي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 413   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی