برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

مهارت های مذاکره، ویژگی های شخصیتی فروشندگان و میزان فروش

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: هاشمي تورج*,آقازاده علمداري منصور,ماشينچي عباسي نعيمه
 
 *گروه روانشناسي، دانشگاه تبريز، تبريز، ايران
 
عنوان همایش: كنگره انجمن روانشناسي ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن روانشناسي ايران
زمان:  1396دوره 6
 
چکیده: 

فروش کالا، کانوني ترين هدف بنگاه هاي تجاري بوده که تلاش هاي دامنه داري جهت شناسايي عوامل موثر به عمل آمده است. هدف پژوهش، تعيين نقش مهارت هاي مذاکره و ويژگي هاي شخصيتي بر ميزان فروش کالا و خدمات بود. شرکت کنندگان تعداد 159 نفر بودند که به شيوه تصادفي نسبي از بين فروشندگان مرد شهر تبريز انتخاب شدند. ابزارهاي پژوهش شامل پرسشنامه هاي مهارت هاي مذاکره و شخصيتي پنج عامل بزرگ بودند. تحليل رگرسيون چندگانه نشان داد که بين مهارت هاي مذاکره، برونگرايي، باوجدان بودن و گشودگي به تجربه با ميزان فروش رابطه مثبت و معني دار وجود داشت. مهارت هاي مذاکره در فرآيند فروش نقش دارند، چراکه، فروشنده درصدد است با پيام هاي غيرکلامي، خريدار را به خريد ترغيب کند. افراد برونگرا با روابط دوستانه، زمينه را براي خريد مشتريان مهيا مي کنند. براي فروشندگان باوجدان، اصول اخلاقي و رضايت مشتريان، اصل اوليه بشمار مي آيد.

 
کلید واژه: ميزان فروش، مهارت هاي مذاکره، برونگرايي، باوجدان بودن، گشودگي به تجربه
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 196   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی