نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان: 

مقایسه اضطراب و افسردگی در بین دانشجویان با و بدون اهمال کاری تحصیلی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: محمدي بايتمر جهانگير,حيدري زهرا,خاكپور ساحل*
 
 *دانشگاه علوم پزشکي زنجان، زنجان، ايران
 
عنوان همایش: كنگره انجمن روانشناسي ايران
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن روانشناسي ايران
زمان:  1396دوره 6
 
چکیده: 

اهمال کاري تحصيلي به تعويق انداختن عمدي وظايف تحصيلي، عليرغم آگاهي از پيامدهاي آن اشاره دارد. هدف پژوهش حاضر مقايسه اضطراب و افسردگي دانشجويان با و بدون اهمال کاري تحصيلي بود. در اين مطالعه علي -مقايسه اي شرکت کنندگان تعداد 210 نفر از دانشجويان علوم پزشکي زنجان انتخاب شند. ابزار هاي پژوهش شامل پرسشنامه هاي اهمال کاري تحصيلي، افسردگي، اضطراب کلي و اضطراب اجتماعي بودند. يافته هاي اين مطالعه نشان دادند دانشجوياني که مشکل اهمال کاري تحصيلي داشتند بيشتر در معرض افسردگي و اضطراب اجتماعي بودند و در ميزان اضطراب کلي تفاوت معناداري بين دو گروه يافت نشد. به نظر مي رسد اجراي مداخلات درماني مناسب به پيشگيري اختلالات رواني مزمن و بهبود سطح سلامت رواني و تحصيلي کمک کند.

 
کلید واژه: اهمال کاري تحصيلي، اضطراب، افسردگي، دانشجويان علوم پزشکي زنجان
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 226   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی