برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی حواس پنج گانه و کاربرد آن ها در بازاریابی حسی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: شخصي ميبدي ليلا,نايب زاده شهناز*,داوودي ركن آبادي ابوالفضل
 
 *واحد يزد، دانشگاه آزاد اسلامي، يزد، ايران
 
عنوان همایش: همايش ملي پژوهش هاي مديريت و علوم انساني در ايران
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه پژوهشي مديريت مدبر
زمان:  1396دوره 3
 
چکیده: 

در حوزه بازاريابي، انجام تحقيقات با عنوان بررسي حواس پنج گانه در رفتار مصرف کننده سرفصل جديدي را با نام بازاريابي حسي ايجاد کرده است. شيوه اي که در آن حواس افراد را درگير کرده و بر ادراک، قضاوت و رفتار آنها تاثير بگذارد. بازاريابي حسي، گرايشي نوين در بازاريابي است که شکل هاي مختلف آن در دهه اخير مورد توجه بسياري از صاحب نظران و انديشمندان بازاريابي قرار گرفته است. هدف پژوهش حاضر «بررسي حواس پنج گانه و کاربرد آن ها در بازاريابي حسي» است. اين پژوهش جزء مطالعات مروري بوده است و از روش کتابخانه اي استفاده شده است. بنابراين در اين پژوهش سعي شده به معرفي بازاريابي حسي به عنوان يک پارادايم جديد در حوزه بازاريابي، توجه به حواس پنج گانه انساني و رابطه مستقيم آن بر رفتار مصرف کننده پرداخته شود.

 
کلید واژه: حواس پنج گانه، بازاريابي حسي، تصميم گيري، رفتار مشتري
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 489   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی