برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

مقایسه نیمرخ هوشی بین دانش آموزان عادی و مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه بر اساس وکسلر 4 در پایه های دوم و سوم ابتدایی شهرستان سقز

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: كريمي حيدر,صالح نيا زمانه
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي روان شناسي، علوم تربيتي و رفتاري
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه هم انديشان مبتكر رادمان
زمان:  1396دوره 2
 
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقايسه نيمرخ هوشي بين دانش آموزان عادي و مبتلا به اختلال بيش فعالي همراه با کمبود توجه بر اساس وکسلر 4 در پايه هاي دوم وسوم ابتدايي شهر سقز بود. روش پژوهش توصيفي از نوع علي-مقايسه اي است. جامعه آماري پژوهش حاضر را کليه دانش آموزان پسر و دختر پايه دوم و سوم ابتدايي آموزش وپرورش شهر سقز تشکيل مي دهد. نمونه پژوهش شامل 60 نفر از دانش آموزان پايه دوم وسوم شهر سقزمي باشد که تعداد 30 نفر دانش آموز عادي و تعداد 30 نفر دانش آموز مبتلا به نقص توجه/ بيش فعالي به صورت نمونه گيري غيرتصادفي دردسترس از بين جامعه آماري پژوهش انتخاب شدند. ابزارهاي اندازه گيري شامل آزمون وکسلر 4 و مقياس درجه بندي نقص توجه بيش فعالي است. روش تجزيه و تحليل واريانس چند متغيره است. نتايج نشان داد که بين گروه عادي و بيش فعال از لحاظ مولفه هاي نيمرخ هوشي دانش آموزان تفاوت معنادار وجود دارد.
نتيجه گيري: بين فهم کلامي، سرعت پردازش، حافظه فعال و استدلال ادراکي و مولفه هاي آن در دو گروه عادي و بيش فعال تفاوت معنادار وجود دارد.

 
کلید واژه: نيمرخ هوش، نقص توجه بيش فعالي، وکسلر
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 176   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی