برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و بررسی آن در حوزه کسب و کار

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: آزاد مليکا,حميدي حجت اله
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي چشم انداز 1420 و پيشرفت هاي تكنولوژيك مهندسي برق، كامپيوتر و فناوري اطلاعات
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  مركز توسعه آموزش هاي نوين ايران (متانا)
زمان:  1396دوره 1
 
چکیده: 

اساسا، داده هاي عظيم به موقعيتي اطلاق مي شود که جنبه ها و دست ساخته هاي شخصي يا حرفه اي زندگي روزمره که اگر بخواهيم تعدادي را نام ببريم، مثلا ويژگي هاي فرد يا شرکت، اعلانات شبکه هاي اجتماعي و وبلاگها، تاريخچه هاي خريد، سوابق سلامت در آن ها به شکل ديجيتال وجود دارند و داده ها به طور فزاينده و پويا در اينترنت و وب توليد مي شوند و امروزه ابزار و فنوني براي ارزيابي و تحليل تمام داده ها با ترکيبهاي مختلف وجود دارند. شرکتهاي زيادي تاثيرات بزرگ کسب و کار و بنابراين تاثيراتي که طرحهاي تحليلي مبتني بر داده هاي عظيم مي توانند بر تبليغات، بازرگاني و هوش تجاري داشته باشند را پيش بيني مي کنند.
به طور کلي، متوجه شديم که ريز و متلاشي شدن اين داده هاي بزرگ، در مراحل اوليه در حوزه ي پژوهش به لحاظ اصول نظري، تنوع روش شناختي و تجربي گرايي کاربرد دارد اين چالش براي بهبود درک داده هاي بزرگ دولتي در تحقيقات معاصر، به پيشرفت بيشتر دانشمندان و تصميم گيرندگان براي پيشبرد تحقيقات آينده در شيوه اي سازنده تري خدمت مي کند
.
روش هاي زمينه اي مانند پرس وجوهاي پيوسته، خلاصه سازي داده ها و تطبيق، و استدلال جريان را ارائه خواهيم داد
.
در اين مقاله امکان بهبود کارايي سيستم هاي هوش کسب و کار در شرکت ها را توصيف مي کنيم.

 
کلید واژه: داده هاي عظيم، هوش تجاري، تحليل کسب و کار، سيستم هاي هوشمند کسب و کار، مدل موفقيت
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 379   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی