پديده هانتينگ از ناپايداري عرضي چرخ و محور بر روي ريل ناشي مي شود و در سرعتهاي بالا اثراتي همچون سايش چرخ و محور و خرابي زود هنگام آلات ناقله را موجب مي شود. در اين مقاله ضمن شبيه سازي پديده هانتينگ سعي شده تا اثرات غير خطي نيز مورد مطالعه قرار گيرند. از تئوري خطي كالكر براي شبيه سازي تماس بين چرخ وريل استفاد ه شده است همچنين بوژي و چرخ و محور با ۶ درجه آزادي مدلسازي شده اند. در انتهاي شبيه سازي نيز مقايسه اي بين نتايج حاصل از كارهاي تحليلي و اين شبيه سازي صورت گرفته است.