برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی و امکان سنجی پیاده سازی سامانه ارتباط با مشتریان در نهاد نوآوری دفاعی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: دولت خواهي كسري,مهدياني رحمان
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديريت صنعتي
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن مديريت صنعت ايران، دانشگاه مازندران
زمان:  1396دوره 2
 
چکیده: 

در دنياي رقابتي امروز سازمان هايي موفق تر هستند که توانايي استفاده آگاهانه از اطلاعات مشتريان را داشته باشند لذا اين امر باعث حرکت سازمان ها از مرحله محصول مداري به مرحله مشتري مداري شده است. در سازمان هايي که مشتريان انحصاري مي باشد جذب مشتري جديد براي سازمان مفهوم ندارد و هدف اصلي سازمان حفظ مشتريان سازمان و ارتقاء سطح رضايت مشتريان است. سازمان هاي دفاعي داراي چنين مشخصه هايي هستند لذا در اين پژوهش قصد بررسي و امکان سنجي اجرايي بودن سامانه ارتباط با مشتريان و ارائه چارچوبي مناسب ارتباط با مشتري با هدف ارتقاع سطح رضايت مشتريان در يک نهاد نوآوري دفاعي را داريم. در همين راستا چارچوب چهار مرحله اي ارائه شده است که با شناسايي مشتريان و نياز آنها شروع شده و متعاقبا سنجش رضايت مشتريان و رسيدگي به شکايات مشتريان را تسهيل مي کند. اين چارچوب بر اساس دستورالعمل هاي متناسب و استانداردهاي بين المللي تدوين گرديده است. پياده سازي اين چارچوب در سازمان ها با مشتريان انحصاري منجر به حفظ و ارتقاء سطح رضايت مشتريان خواهد گرديد.

 
کلید واژه: مديريت ارتباط با مشتري، رضايت مشتري، نيازمندي هاي مشتري، مديريت رسيدگي به شکايات، نهاد نوآوري دفاعي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 87   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی