برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تدوين و انتخاب استراتژي مناسب براي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي استان سمنان

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: صادقي محمدرضا*,قدس كيوان,اكرم سيدمحمود,عبدالشاه محمد
 
 *شرکت شهرک هاي صنعتي استان سمنان
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديريت صنعتي
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن مديريت صنعت ايران، دانشگاه مازندران
زمان:  1396دوره 2
 
 
چکیده: 

اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران و به تبع آن استان سمنان که به اختصار اتاق بازرگاني ناميده مي شود، تلاش مي کند با استفاده از امکانات خود، گام هاي موثري در جهت تسهيل کسب و کار و تجارت با توجه به قوانين و مقررات موجود بردارد. لذا اتاق بازرگاني نياز دارد تا شناخت خوبي از عوامل دروني و بيروني خود داشته باشد و بتواند استراتژي موثري براي خود تعريف نمايد. در اين تحقيق براي دستيابي به استراتژي مناسب، از ابزارهايي مانند ماتريس هاي عوامل داخلي و خارجي و ماتريس SWOT بهره برده شده است. نتايج اين تحقيق نشان مي دهد که بهترين استراتژي ها براي اتاق بازرگاني سمنان عبارتند از:
- راه اندازي مرکز خدمات جذب سرمايه گذاري در اتاق سمنان به عنوان اولويت اول
- ايجاد واحدهاي توليدي جديد براي جذب نيروي انساني به عنوان اولويت دوم
- تهيه سند راهبردي چهار ساله براي اتاق استان به عنوان اولويت سوم

- ارائه خدمات مشتريان به روش نوين و اينترنتي به عنوان اولويت چهارم

 
کلید واژه: برنامه ريزي استراتژيک، ماتريس ارزيابي محيط بيروني و دروني، ماتريس SWOT، ماتريس QSPM
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 172   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی