نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان: 

مدلسازی بهینه برنامه پاسخگویی بار زمان استفاده (TOU) و مساله توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک (DEED)

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: دهنوي احسان,عبدي حمدي,محمدي فريد
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي برق
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز دولتي و عمومي
حامی:  پژوهشگاه نيرو
زمان:  1394دوره 30
 
چکیده: 

امروزه شبکه هاي هوشمند (SGs) الکتريکي در حل مشکلات شبکه هاي الکتريکي سنتي از جمله هزينه هاي توليد و مصرف بالا، تلفات بالا، کنترل و ارائه سرويس محدود، ارتباط يک طرفه، قرائت حضوري کنتورهاي برق، قابليت اطمينان پايين در زمان هاي اوج بار و در نتيجه خاموشي هاي جزئي و کلي بسيار موثر مي باشند. اجراي هوشمندانه برنامه هاي پاسخگويي بار نقش مهمي در کاهش هزينه ها و افزايش قابليت اطمينان شبکه ايفا مي کند. در اين مقاله، مدل تلفيقي برنامه پاسخگويي بار زمان استفاده [2] (TOU) و مساله توزيع بار اقتصادي هزينه-آلودگي ديناميک [3] (DEED) ارائه شده است. در مدل تلفيقي، هزينه توليد و آلودگي حداقل شده و نرخ قيمت بهينه در دوره هاي مختلف نيز به صورت همزمان تعيين مي گردد.با در نظر گرفتن انواع شرايط غير خطي از قبيل اثر نقطه-دريچه، نواحي ممنوعه عملکرد و ذخيره چرخان، مساله به يک مساله کاملا غير خطي و پيچيده تبديل مي گردد که با استفاده از الگوريتم رانش تصادفي انبوه ذرات [4] (RDPSO) حل شده است.مدل نهايي به يک سيستم ده واحدي اعمال گرديده و نتايج فوايد اجراي مدل نهايي را به اثبات مي رساند.

 
کلید واژه: پاسخگويي بار زمان استفاده، توزيع بار اقتصادي هزينه-آلودگي ديناميک، شرايط غير خطي، الگوريتم رانش تصادفي انبوه ذرات
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 65   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی