استفاده همزمان از ترمز هوايي و ديناميك در لكوموتيوهاي مسافري امروزه يك امر متداول مي باشد. به دليل مزاياي اين سيستم، مطالعاتي در اين زمينه انجام شده كه نتايج آن به طور مختصر در اين مقاله آورده شده است. ابتدا سيستم ترمز تركيبي (blending) و انواع آن تشريح شده و نوعي از اين سيستم كه با سيستم ترمز هوايي لكوموتيوهاي ناوگان ايران تطابق دارد، بررسي و مدارهاي پنيوماتيكي آن آورده شده است. همچنين محاسبات ترمزي در حالت ترمز تركيبي انجام و كاهش استفاده از ترمز هوايي در اين حالت به صورت نمودار فشار، نشان داده شده است.