برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

پياده سازي TQM بوسيله QFD با استفاده از روش تجزيه و تحليل فازي - مطالعه موردي در متروي تهران

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: قدرداني سعيد*
 
 *شركت متروي تهران، پايانه غرب، برج كنترل
 
عنوان همایش: همايش حمل و نقل ريلي
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن حمل و نقل ریلی ایران
زمان:  1383دوره 7
 
 
چکیده: 

تعريف كيفيت در سالهاي مختلف به تبع فرهنگ صنعتي خدماتي رشد تكنولوژي و توان علمي تغييرات مختلف داشته است. امروزه وجه مشترك اين تعاريف عبارت است از ((سازگاري كالا و خدمات با نيازها و انتظارات مشتريان)) به عبارت ديگر كيفيت وقتي به وجود مي آيد كه توليد يا خدمات انتظارات مشتريان را برآورده سازد. در فلسفه كيفيت جامع مشتري از جايگاه ويژه اي برخوردار است و از آنجا كه در اين نظام كليه كاركنان شركت در هر رده شغلي در خدمت مشتري مي باشند و فرهنگ مشتري مداري در تمامي واحد هاي سازمان توسعه مي يابد درك صحيح از مفهوم مشتري و رضايتمندي از اهميت بسزايي برخوردار است. در اين پروژه جهت پياده سازي TQM از مدل كانو كه يكي از ابزارهاي تحقق QFD مي باشد استفاده شده است. در اين پروژه نظرات مشتري بر اساس پرسشنامه اي جمع آوري، تجزيه و تحليل فازي و سپس نوع نياز در محورهاي مختصات كانو ترسيم گرديده است. اين پروژه مكانيسمي را جهت اولويت بخشيدن به خواسته هاي مشتري مهيا مي سازد.

 
کلید واژه: ديريت كيفيت فراگير، استقرار وظايف كيفي، تجزيه تحليل فازي، فاصله زماني اعزام دو قطار متوالي، الزامات اساسي/ عملكردي/ انگيزشي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 201   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی