برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی نقش تبلیغات دهان به دهان در توسعه مقاصد گردشگری (مطالعه موردی: جزیره ابوموسی)

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: باقري فاطمه*,عبدي ناصر
 
 *دانشگاه تهران
 
عنوان همایش: همايش ملي خليج فارس
نوع همایش:  جهاد دانشگاهي
حامی:  مركز گردشگري علمي-فرهنگي دانشجويان ايران
زمان:  1393دوره 10
 
چکیده: 

صنعت گردشگري که صنعتي پاک و بدون دود نام گرفته، امروزه به منبع اصلي درآمدزايي برخي کشورها بدل شده است. صرف نظر از منابع و جاذبه هاي گردشگري، قسمت اعظم موفقيت اين گونه مقاصد، بدون شک مرهون فعاليتهاي حساب شده و مدبرانه دپارتمان گردشگري اين کشورها، در راستاي شکل گيري تبليغات دهان به دهان مثبت است. سرعت و فقدان تعصب به مارک محصول يا خدمتي خاص، اين نوع تبليغات را به منبع اثر بخش اطلاعاتي براي انتخاب محصول يا مقاصد سفر تبديل کرده است. ايران با برخورداري از منابع غني گردشگري، متاسفانه موفق به کسب جايگاه در خور و شايسته در عرصه گردشگري نشده است. از جمله اين جاذبه هاي گردشگري جزاير خليج فارس و به خصوص مقصد ناشناخته ابوموسي است. اين نوشتار سعي بر اين دارد تا با مطالعه منابع علمي و کتابخانه اي به روش توصيفي، تاثير تبليغات دهان به دهان را در رونق صنعت گردشگري جزيره ابوموسي بررسي کند. نتايج بيانگر اين موضوع است که تبليغات دهان به دهاني که توسط گردشگران سفر کرده به جزيره صورت مي گيرد، موجب جذب گردشگران و در نتيجه توسعه گردشگري آن جا مي شود. البته بايد توجه داشت که شکل گيري اين نوع تبلبغات نيازمند تلاش هاي وسيع در راستاي بهبود زيرساخت ها، روساخت ها و کليه فعاليت هاي مرتبط با گردشگري است، چرا که اين تبليغات مي تواند اثرات منفي نيز بر مقاصد گردشگري داشته باشد.

 
کلید واژه: گردشگري، تبليغات دهان به دهان، جزيره ابوموسي، خليج فارس
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 150   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی