برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی رابطه بین اهداف آموزشی، آگاهی فراشناختی و موفقیت تحصیلی زبان آموزان ایرانی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: محمدي مولود*
 
 *دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات، گروه زبان و ادبيات انگليسي، تهران، ايران
 
عنوان همایش: كنفرانس ملي چارسوي علوم انساني
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  مركز توسعه آموزش هاي نوين ايران (متانا)
زمان:  1395دوره 2
 
 
چکیده: 

اين مطالعه بر مبناي تحقيقات در حوزه روانشناسي آموزشي صورت گرفته و با هدف بهبود تاکتيکهاي يادگيري و شيوه هاي تدريس، بر نحوه يادگيري تمرکز دارد.ازينرو به بررسي رابطه بين سه متغير، جهت گيري اهداف (منعکس کننده جهت گيري زبان آموزان در تلاش براي تسلط بر اطلاعات و يا عملکرد خوب)، آگاهي فراشناختي (نظارت يادگيرنده بر نحوه يادگيري وي) و موفقيت تحصيلي (منعکس شده در نمرات کل ثبت شده در دانشگاه) مي پردازد. نتايج اين مطالعه نشان ميدهد بين اهداف عملکردي و معدل ارتباط معناداري وجود ندارد، آگاهي فراشناختي با موفقيت تحصيلي مرتبط است و اهداف تسلطي از طريق آگاهي فراشناختي بر معدل اثر مي گذارند.

 
کلید واژه: اهداف تسلطي، اهداف عملکردي، آگاهي فراشناختي، موفقيت تحصيلي، زبان آموزان ايراني
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 66   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی