برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی سوالات چند گزینه ای دانشجویان گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: اخوان كرباسي صديقه*
 
 *دانشگاه علوم پزشکي شهيد صدوقي يزد
 
عنوان همایش: همايش كشوري آموزش علوم پزشكي
نوع همایش:  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي
حامی:  دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد
زمان:  1393دوره 15
 
چکیده: 

مقدمه: آزمون هاي چند گزينه اي از پايايي بالا برخوردار مي باشند، اما روايي آن ها به ويژه در مورد سطح دانش (توکسونومي) و رعايت اصول از مسائل مورد توجه در مطالعات مربوط به سوالات چند گزينه اي (MCQ) است. بديهي است اگر يک آزمون از طراحي مطلوب در زمينه انتخاب توکسونومي سوالات و رعايت قواعد ساختاري برخوردار نباشد بر يادگيري فراگيران اثر منفي بر جاي مي گذارد. لذا در بر آن شديم ساختار آزمون هاي چند گزينه اي بخش کودکان را مورد بررسي قرار دهيم تا با شناخت دقيق تر ساختار آزمون ها و اشکالات موجود، راهکارهاي لازم جهت ارتقاي کيفيت برنامه هاي موجود در زمينه استاندارد سازي آزمون ها در بخش آموزشي کودکان شناسايي و اجرا گردد....

 
کلید واژه: توکسونومي، استانداردسازي، سوالات چند گزينه اي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 338   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی