برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

زنجیره تامین و تاثیر کسب و کار الکترونیک بر استراتژیهای آن

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: اشتعاله فهيمه*
 
 *تهران، ميدان شيخ بهايي، دانشگاه الزهرا
 
عنوان همایش: كنفرانس لجستيك و زنجيره تامين
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن لجستيك
زمان:  1385دوره 2
 
 
چکیده: 

تكنولوژي اطلاعات شركت ها و سازمانهاي مختلف را وادار به تعريف دوباره مدلهاي كسب و كار جهت بهبود عملكرد نموده است كه بعنوان كسب و كار الكترونيك رايج شده است. تمركز بر بهبود معاملات شركت از جمله معاملات درون سازماني، كسب و كار با مشتري (B2C) و كسب و كار با كسب و كار (B2B) بوده كه شركت را به بكارگيري يك رويكرد تركيبي كه الگوي زنجيره تامين فشاري -كششي ميباشد، ملزم ميكند. در اين مقاله به بازنگري و تحليل سير تكاملي استراتژي هاي زنجيره تامين از مدلهاي سنتي فشاري به كششي و در نهايت به استراتژي تركيبي فشاري -كششي، نحوه تشخيص استراتژي زنجيره تامين مناسب هر صنعت با توجه به نوع و مشخصات محصول، معرفي فرصتهاي جديد جهت همكاري و حمايت اين الگو و ارايه مثالهايي از شركتهاي بزرگ نظير Amazon.com و Dell مي پردازيم.

 
کلید واژه: كسب و كار الكترونيك، استراتژي فشاري، استراتژي كششي، استراتژي تركيبي، اثر شلاقي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 398   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی