برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

هوشمندسازی فرایندهای مختلف تجارت الکترونیکی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: معماري مژگان,عامريان علي
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس شهر الكترونيك
نوع همایش:  جهاد دانشگاهي
حامی:  پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی
زمان:  1388دوره 2
 
چکیده: 

به دليل ورود تجارت به بازارهاي مجتمع و يکپارچه و استفاده از کانال هاي ارتباطي بدون سيم و وسيله هاي ارتباطي قابل حمل، محيط تجارت الکترونيکي هر روز در حال پيچيدگي و پويايي بيشتر است. ايده هاي نو و بديع تجارت الکترونيکي پوياي امروز، مي تواند روش ها و مدل هاي کارا و مفيدي در معاملات تجاري، حراجهاي الكترونيكي، ارتباط با تامين كننده و مصرف كننده و در نهايت بهبود چرخه تامين ارايه دهد. يکي از راه حلهاي تجارت الکترونيکي، بکارگيري عامل هاي هوشمند نرم افزاري با قابليت يادگيري و تصميم گيري هوشمندانه است، که مي توانند در خريد و فروش، ارايه پيشنهاد در مناقصه ها و حراج ها، و مذاکره و عقد قرارداد بکار گرفته شوند. عامل هاي نرم افزاري هوشمند، واسطه هايي هستند که براي انجام خودکار کارهاي وقت گير و تکراري کاربران، جستجوها، توصيه ها و همچنين بازيابي و مديريت اطلاعات کسب شده براي فرايند خريد و فروش بکار گرفته مي شوند و همچنين در توسعه و گذار مراحل گوناگون فرايند تجارت و بازرگاني، از روش سنتي به روش هاي سازگار با تجارت مدرن الکترونيکي بسيار موثر خواهند بود. در اين مقاله با تمرکز بر تجارت الکترونيکي در انواع فروشگاه هاي اينترنتي، حراج هاي آنلاين و تجارت b2b، هوشمندسازي اينگونه فرايندها و نتايج آن مورد بررسي قرار مي گيرد.

 
کلید واژه: تجارت الکترونيکي، هوشمند سازي تجارت الكترونيك، عاملهاي نرم افزاري، مدل رفتار خريد مشتري، حراج الكترونيكي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 393   pdf-file
 











آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی