برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

الگوی نظام مدیریت استمرار خدمات فناوری اطلاعات بر اساس ITIL

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: کريمي بلان زهرا*
 
 *سازمان مرکز معماري اطلاعات، شرکت ايز ايران، تهران، ايران
 
عنوان همایش: كنفرانس شهر الكترونيك
نوع همایش:  جهاد دانشگاهي
حامی:  پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی
زمان:  1388دوره 2
 
چکیده: 

پيشرفت هاي روزافزون فناوري در جوامع مدرن و وابستگي بيش از پيش زندگي روزمره به خدمات فناوري اطلاعات موجب شده است که سازمان ها براي اطمينان از استمرار خدمات خود به صرف منابع مالي قابل توجهي براي پياده سازي طرح هاي احياي خدمات IT مبادرت ورزند. در اين ميان تهيه نظام مديريت استمرار خدمات IT به عنوان پايه اين طرح ها از اهميت بسزايي برخوردار است. در اين مقاله تلاش شده است با استفاده از مباني پيشنهاد شده در فرايندهاي ITIL و توسعه گام هاي مهم در نظام مديريت استمرار خدمات IT ضمن دستيابي به دسته بندي تازه اي در فازهاي عملياتي، راهکارهاي اجرايي در اين خصوص ارايه گردد. اين تحقيق به عنوان مقدمه اي براي دستيابي به نظام جامع مديريت خدمات فناوري اطلاعات با در نظر گرفتن نيازمندي هاي سازمان هاي نظامي به شمار مي رود. براين اساس مي توان از نتايج اين مقاله براي پياده سازي و کنترل نظام خدمات IT در اين سازمان ها و در راستاي مقابله با مخاطرات امنيتي که اين سازمان ها با آن روبرو هستند و جبران عواقب ناشي از آن استفاده نمود.

 
کلید واژه: مديريت استمرار خدمات فناوري اطلاعات، طرح احيا، ارزيابي و تحليل مخاطرات
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 301   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی