نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان: 

معماری مدل های کسب و کار الکترونیکی در تجارت الکترونیک

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: مژدهي ناهيد,مهربان اميررضا,جلالي علي اكبر
 
 
 
عنوان همایش: همايش ملي تجارت الكترونيكي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز دولتي و عمومي
حامی:  وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
زمان:  1386دوره 4
 
چکیده: 

تجارت و روش هاي کسب و کار، يکي از مهم ترين حوزه هايي است که با به کارگيري فناوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي و اينترنت به سرعت و به شدت تحت تاثير قرار گرفت. بسياري از روش هاي سنتي کسب درآمد متحول گشته و روش ها و ارزش هاي جديد فراواني نيز پا به عرصه وجود نهادند.
مدل کسب و کار يک متد انجام کسب و کار است به نحوي که توسط آن شرکت بتواند خود را حفظ نموده و بقاي خود را تضمين نمايد، به عبارت ديگر توليد درآمد کند.
در يک نگاه کلي مي توان گفت کسب و کار الکترونيک عبارتست از کاربردي کردن کليه سيستم هاي اطلاعاتي براي تقويت و کنترل فرآيندهاي کسب و کار. امروزه اين فرآيندها با استفاده از تکنولوژي هاي مبتني بر وب توسعه مي يابند. در اين مقاله سعي شده است تا به اجزا تشکيل دهنده مدل کسب و کار، نحوه طراحي مدل کسب و کار، مدل هاي کسب و کار الکترونيکي و بررسي مدل هاي کسب و کار از ديدگاه هاي مختلف و در نهايت مدل هاي کسب و کار موفق در ايران پرداخته شود
.

 
کلید واژه: کسب و کار الکترونيکي ،مدل هاي کسب و کار، e-Business، تجارت الکترونيکي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 773   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی