برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تجارت الکترونیکی، نقاط قوت و ضعف آن

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: مهدوي سيده مهناز*
 
 *
 
عنوان همایش: همايش ملي تجارت الكترونيكي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز دولتي و عمومي
حامی:  وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
زمان:  1386دوره 4
 
چکیده: 

بسيارى از اقتصاددانان، متخصصان و آينده نگرها بر اين عقيده اند که در سال هاى اخير انقلابى مشابه انقلاب صنعتى به وقوع ساخته است و بسيارى از جنبه هاى اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى حيات بشر « عصر اطلاعات » پيوسته است که جهان را وارد را دستخوش تحولى عميق نموده است. يکى از ابعاد اين تحول، تغييرات عميقى است که در روابط اقتصادى بين افراد، شرکت ها و دولت ها به وجود آمده است. مبادلات تجارى بين افراد با يکديگر، شرکت ها با يکديگر و افراد با شرکت ها و دولت ها به سرعت از حالت سنتى خود که عمدتا مبتنى بر مبناى اسناد و مدارک کاغذى است خارج شده و به سوى انجام مبادلات از طريق بهره گيرى از سيستم هاى مبتنى بر اطلاعات الکترونيکى درحرکت است. تجارت الکترونيکى به دليل سرعت، کارايى، کاهش هزينه ها و بهره بردارى از فرصت هاى زودگذر عرصه جديدى را در رقابت گشوده است تا آنجا که گفته مى شود عقب افتادن از اين سير تحول نتيجه اى جز منزوى شدن در عرصه اقتصاد جهانى نخواهد داشت. اما اين تجارت الکترونيک علاوه بر نقاط قوت، شامل نقاط ضعفي نيز مي باشد. لذا در اين مقاله تجارت الکترونيک، نقاط قوت و ضعف آن بررسي شده است. در ابتداي مقاله تعريف هاي متعدد تجارت الکترونيک آورده شده است و سپس گام هاي يک تجارت الکترونيکي تشريح گرديده است و در انتهاي مقاله مزاياي تجارت الکترونيک از مناظر مختلف و موانع حاصل از استقرار آن مورد بحث قرار گرفته است.

 
کلید واژه: تجارت الکترونيک، قوت، ضعف
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 376   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی