برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تجارت الکترونیکی کشاورزی، خدمتی نوین- ضرورتی اساسی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: جلال زاده محمد,شعبانعلي فمي حسين
 
 
 
عنوان همایش: همايش ملي تجارت الكترونيكي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز دولتي و عمومي
حامی:  وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
زمان:  1386دوره 4
 
چکیده: 

بي شک عصري که در آن به سر مي بريم دوران شکوفايي علوم و فناوري هاي ارتباطات و اطلاعات مي باشد. بر هيچ کس پوشيده نيست که رمز بقا و موفقيت ملت ها در دوران کنوني در تجهيز آن ها به ابزار و رو ش هاي نوين اطلاعات و ارتباطات مي باشد. اين مساله تا بدان جا اهميت دارد که امروزه يکي از نشانه ها و فاکتورهاي توسعه يافتگي کشورها، سطح برخورداري و کاربري فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT) مي باشد و اين مقوله به عنوان يکي از تکنولوژي هاي برتر مورد نظر و توجه متخصصين امر قرار دارد. فناوري اطلاعات عبارت است از فناوري هايي که فرد ر ا در ضبط، ذخيره سازي، پردازش، بازيابي، انتقال، دريافت و مديريت اطلاعات ياري مي دهند. با توجه به اهميت بازرگاني و بازاريابي محصولات کشاورزي در زندگي امروز بشر، از تجارت الکترونيک مي توان به عنوان يکي از نتايج و ره آوردهاي اساسي فناوري اطلاعات و ارتباطات به ره جست و با بهره گيري از آن جايگاه مناسبي را در عرصه بين المللي و بازارهاي جهاني بدست آورد. منظور از تجارت الکترونيکي، هر نوع تجارتي مي باشد که از طريق شبکه هاي ارتباطي و به صورت الکترونيکي انجام مي گيرد. اين در حالي است که شرط تطبيق و همگامي نظام اقتصادي هر کشوري با تحولات نظام اقتصاد بين المللي در گرو تثبيت و افزايش ظرفيت هاي کشور مزبور در زمينه دادوستد جهاني مي باشد. بخصوص امروزه با توسعه و پيشرفت فناوري در کشورهاي مختلف و خصوص ا در کشورهاي پيشرفته و به دنبال آن انفجار اطلاعات در تمامي زمينه هاي علمي، ديگر پاسخگويي به نيازهاي مخاطبان با شيوه هاي سنتي و قديم نه امکان پذير مي باشد و نه مقرون به صرفه است و اينجاست که مفهوم تجارت الکترونيکي در زمينه يکي از کليدي ترين و حياتي ترين فعاليت هاي بشري که همانا امر داد و ستد و بازاريابي مي باشد بيش از پيش جلوه گر مي شود. البته اين مقوله نيز به مانند ساير مسايل داراي مزيت ها و در عين حال مشکلات و معايبي مي باشد که بايستي بدان پرداخته شود. در اين مقاله کوشيده شده است تا به بررسي فرآيند تجارت الکترونيکي به عنوان خدمتي نوين در عرصه گسترش ساز و کارهاي اطلاعات و ارتباطات و نقش آن در تجارت کشاورزي ايران پرداخته شود.
 
کلید واژه: فناوري اطلاعات و ارتباطات، تجارت الکترونيکي کشاورزي، ايران
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 58   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی