برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

گردشگری الکترونیکی، تاثیر متقابل تجارت الکترونیکی در صنعت گردشگری eTourism

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: ياري مازيار,وظيفه دوست حسين
 
 
 
عنوان همایش: همايش ملي تجارت الكترونيكي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز دولتي و عمومي
حامی:  وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
زمان:  1386دوره 4
 
چکیده: 

تعداد کاربران اينترنت و شبکه هاي بين المللي ارتباطي اينترنتي به شکل فزاينده اي رو به رشد مي باشند و بکارگيري فناوري ارتباطي نوين، جزء لاينکف زندگي امروز شده است. بدين ترتيب هر بنگاه تجاري- خدماتي موظف است تا پاسخگوي خيل عظيم اين گروه از مشتريان و کاربران بدون در نظر گرفتن مرزهاي جغرافيايي باشد.
يکي از مهمترين کاربردهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات و اينترنت، در صنعت گردشگري است و به دليل نقش و اهميتي که صنعت گردشگري خارجي مي تواند در ابعاد مختلف از جمله ايجاد درآمدهاي ارزي و افزايش توليد ناخالص داخلي، منبع در آمد براي دولت، منبع ايجاد اشتغال و بهبود خدمات اجتماعي داشته باشد، بنابراين براي ورود به بازار رقابتي جهان مجبور به تجهيز امکانات و بهره برداري از تکنولوژي هاي نوين مي باشند.
ابزار الکترونيکي و اينترنت در تمام زنجيره توزيع خدمات گردشگري شامل: خطوط هوايي، مهمان پذيري، گردانندگان تور، آژانس هاي مسافرتي و مقاصد سفر تغييرات شگرفي ايجاد کرده است. با توجه به آنچه مطرح شد ورود تجارت الکترونيک يک ضرورت انکار ناپذير مي باشد و ما ناگريز به استفاده از اين فن آوري در صنعت گردشگري هستيم.

 
کلید واژه: تجارت الکترونيکي، گردشگري الکترونيکي، خطوط هوايي الکترونيکي، مهمان پذيري الکترونيکي، آژانس هاي مسافرتي الکترونيکي، گردانندگان تور الکترونيکي، مقاصد سفر الکترونيکي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 197   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی