برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تحليل تجربي تاثير تعداد كانال هاي مولتي چمبرها بر عملكرد كندانسور و سيكل كولر خودرو

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: بهرامي مسلم,محمدبيگي حسن
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي گرمايش، سرمايش و تهويه مطبوع
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز دولتي و عمومي
حامی:  مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن
زمان:  1388دوره 1
 
 
چکیده: 

كندانسور كولر خودرو، شامل مولتي چمبرها به عنوان كانال هايعبور مبرد و فينهاي لوردار به عنوان مسيرهاي عبور هوا مي باشد. از ميان پارامترهاي متعدد مولتي چمبر كه سبب تغيير در شرايط جرياني و انتقال حرارت در كندانسور مي شود، اثر تعداد كانال هاي مولتي چمبر براي بررسي انتخاب شده است. با توجه به پيچيدگي هاي شبيه سازي جريان و حرارت مبرد در مولتي چمبرها به دليل تغيير فاز مبرد و تغيير رژيم جريان در طول مولتي چمبرها، تستهاي تجربي به عنوان روش تحقيق در نظر گرفته شده است. تست هاي مذكور در آزمايشگاه مجهز شركت سردساز خودرو و توسط دستگاه كالري متر انجام شده است. نتايج بررسي ها نشان مي دهد كه افزايش تعداد كانال هاي مولتي چمبر، سبب افزايش اندك ظرفيت كندانسور و افزايش شديد افت فشارهاي داخلي آن مي شود. تغييرات عملكردي مذكور در كندانسور، سبب افزايش توان مصرفي كمپرسور و كاهش ضريب عملكرد سيكل، در اثر افزايش تعداد كانالهاي مولتي چمبرها مي گردد. نتايج تست ها نشانگر آن است كه دركندانسوري با مولتي چمبرهاي 8 كاناله، بيشترين ضريب عملكرد سيكل هنگامي بدست مي آيد كه ظرفيت كندانسور در حدود 6300W و توان كمپرسور در حدود 1600W باشد. استفاده از مولتي چمبر با تعداد كانال بيشتر سبب مي شود بيشترين ضرايب عملكردي، در توان هاي پايين تر كندانسور و كمپرسور حادث شود.

 
کلید واژه: كندانسور خودرو، مولتي چمبر، انتقال حرارت، افت فشار
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 104   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی