برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تالیف کتابهای درسی بر اساس معیارهای یاددهی-یادگیری

نوع ارائه: سخنراني
نویسنده: بازوبندي محمدحسن,اماني طهراني محمود
 
 
 
عنوان همایش: كنگره بين المللي تخصصي علوم و زمين
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن علمي علوم و زمين
زمان:  1394دوره 34
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

در اين مقاله، ضمن تاکيد بر اهميت تاليف واحدهاي يادگيري کتابهاي درسي بر اساس يک نقشه يادگيري منسجم، مهمترين مشخصه هايي که اين نقشه به عنوان سير يادگيري بايد واجد باشد، مرور شده است. اين مشخصه ها بر اساس ترسيم فضاي مطلوب يادگيري و با نگاهي نوين به نقش معلم، نقش دانش آموز و نقش کتاب درسي به عنوان مهم ترين نماد مواد آموزشي تنظيم شده است. در اين نگاه معلم به عنوان راهنماي يادگيري، دانش آموز به عنوان عنصر فعال يادگيري و يادگيرنده مادام العمر و کتاب درسي به عنوان ارائه کننده تجربيات يادگيري رشد دهنده مد نظر قرار مي گيرد و به ده مشخصه کتاب درسي مطلوب اشاره شده است. اين مشخصات ضمن پوشش دادن به عناصر اصلي يک برنامه درسي يعني اهداف، محتوا، روشهاي ياددهي-يادگيري، تکاليف يادگيري، انتظارات عملکردي و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي راهي را براي بهبود سازماندهي فکري، سازماندهي شکلي و سازماندهي شکل چاپ کتابهاي درسي ارائه مي کند.

 
کلید واژه: تاليف کتابهاي درسي، ياددهي- يادگيري، عناصر اصلي برنامه درسي، ده مشخصه کتاب درسي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 596   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی