برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تاثير استفاده از امکانات محيطي به عنوان رسانه آموزشي براي تدريس علوم زمين در يادگيري پايدار و رغبت به تحصيل دانش آموزان و رضايت شغلي معلمين

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: صاحب زاده بهروز,كيخا عليرضا,علي صوفي اله نظر
 
 
 
عنوان همایش: كنگره بين المللي تخصصي علوم و زمين
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن علمي علوم و زمين
زمان:  1394دوره 34
 
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

اين پژوهش با روش نيمه تجربي به بررسي تاثير استفاده از مواد و ووسايل طبيعي موجود در محيط به عنوان رسانه هاي آموزشي در تدريس کلاسي بخش علوم زمين درس علوم تجربي در يادگيري دانش آموزان مقطع ابتدايي با استفاده از ابزار آزمون هاي پيشرفت تحصيلي و رغبت سنج تحصيلي روا و پايا در شش کلاس پايه ششم ابتدائي در دو گروه گواه و تجربه به صورت پيش آزمون و پس آزمون با همکاري معلمين رسمي هر کلاس درس در ناحيه يک شهرستان زاهدان اجرا شده، نتايج پژوهش نشان مي دهد که تهيه و استفاده دانش آموزان از ابزار، مواد و وسايل طبيعي موجود در محيط به عنوان رسانه آموزشي براي يادگيري بخش علوم زمين کتاب علوم تجربي، در پيشرفت تحصيلي حاصل از يادگيري و نگرش آنان نسبت به تحصيل، تاثير معنا دار داشته، در ايجاد فعاليت و يادگيري فعال در دانش آموزان و رضايت از تدريس در ميان معلمين به ميزان خيلي زياد تا زياد موثر است.

 
کلید واژه: رسانه آموزشي، مواد طبيعي، پيشرفت تحصيلي، رعبت به تحصيل، رضايت شغلي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 101   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی