برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

ارزشیابی پایانی

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: اماني هفشجاني خديجه,محمدپورليما منوچهر
 
 
 
عنوان همایش: كنگره بين المللي تخصصي علوم و زمين
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن علمي علوم و زمين
زمان:  1394دوره 34
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

بررسي سوالات امتحاني خردادماه طي دوره ده ساله اخير نشان مي دهد که در سه بخش طراحي سوال، حوزه هاي تصحيح و تحليل سوال مشکلاتي وجود دارد.
استفاده بيش از اندازه از سوالاتي که صرفا در حيطه دانش قرار دارد، استفاده ازگونه هاي از سوال که حدس پذيري بالاي دارند، عدم تخصيصي بارم مناسب براي سوالات و تکراري بودن سوالات آزمون در بازه زماني کوتاه، باعث تشويق دانش آموزان به حفظ مطالب درسي شده است.
عدم به کار گيري دبيران مرتبط در حوزه تصحيح، نداشتن رويه يکسان براي تصحيح باعث عدم دقت و صحت در نمره گذاري آزمون ها شده است.
به علت اين که تحليل آزمون به شيوه دقيق اجرايي نشده است. با نتايج حاصل از آن نمي توان سهم ياددهنده، يادگيرنده و محتواي آموزشي را در ناتواني يادگيرنده در پاسخگويي با سوالات آزمون مشخص کرد. در نتيجه با ارزشيابي سوالات خردادماه نميتوان به درستي مشکلات ياددهي- يادگيري را ريشه يابي کرد.

 
کلید واژه: طراحي سوال، تصحيح، ارزشيابي، تحليل آزمون، دانش آموز
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 184   pdf-file
 











آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی