برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

ارزشیابی تکوینی

نوع ارائه: پوستر
نویسنده: اماني هفشجاني خديجه,محمدپورليما منوچهر
 
 
 
عنوان همایش: كنگره بين المللي تخصصي علوم و زمين
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  انجمن علمي علوم و زمين
زمان:  1394دوره 34
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

در روش ياد دهي-يادگيري فعال، از دانش آموزان براي ارزشيابي خودشان ميتوانيد استفاده کنيد.اين روش به بهترين شکل در کلاس تدريس و زماني که فرايند يادگيري هنوز در جريان است قابل انجام است. براي شرکت دادن دانش آموزان در فرايند ارزشيابي تکويني (مستمر)، مي توان در پايان هر فصل يک آزمون جامع مشابه سوالات امتحانات کشوري برگزار کرد و از دانش آموزان خواست با رعايت دقت و امانت داري و بر اساس پاسخ هاي ارائه شده توسط معلم، کار تصحيح آزمون خود يا ساير دانش آموزان را به عهده بگيرند. با اين روش ضمن مرور دوباره فصل، اشکالات يادگيري برطرف شده و دانش آموزان با تمرين خويشتن داري در مقابل ميل به تقلب، درست کاري و امين بودن را به عنوان يک صفت اخلاقي برجسته درون سازي مي کنند.

 
کلید واژه: ارزشيابي تکويني، امتحان، تصحيح، دانش آموز
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 58   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی