برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسي نقش نرم افزار در ميزان خلاقيت دانشجويان معماري

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: بهمنش نيا فرزاد*,شيخيه گل زردي حميدرضا
 
 *
 
عنوان همایش: مسابقه كنفرانس بين المللي جامع علوم مهندسي در ايران
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه فرهنگي هنري چشم انداز فردا، دانشگاه تبريز، دانشگاه گيلان
زمان:  1395دوره 1
 
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

امروزه طراحي بوسيله نرم افزار در کنار طراحي با دست در اکثر دانشکده هاي معماري دنيا و همينطور در اغلب دفاتر معماري رواج يافته است، نرم افزار ها مي توانند در کنار روش هاي سنتي مانند طراحي دست آزاد و ماکت سازي مجموعه کامل تري از ابزارهاي مورد نياز براي افزايش و ظهور خلاقيت را در اختيار دانشجويان معماري قرار دهند، در يک دهه اخير نرم افزارهاي زيادي پا به عرصه معماري گذاشته اند که همگي مي توانند کمک حالي براي دانشجويان باشند نرم افزارهاي معماري معمولا در سه حوزه اصلي عملکرد دارند، به عبارت ديگر نرم افزار ها حداقل در يکي از حوزه هاي ترسيم، ايده پردازي فرمي و يا پرزانته و ارائه نقش ايفا مي کنند اما آموزش تمام اين نرم افزار ها در مدارس معماري تقريبا امري غير ممکن است. هدف از اين پژوهش ارزيابي ميزان تاثير نقش نرم افزار در خلاقيت دانشجويان است. روش تحقيق در اين مقاله مصاحبه با دانشجويان و توزيع پرسشنامه بين گروه نمونه اي 40 نفره از دانشجويان معماري دو دانشکده معماري است، علاوه بر اين از طريق مطالعه اسناد کتابخانه اي، مطالعاتي درباره فرايند طراحي صورت گرفت. با بررسي موارد مذکور مي توان گفت شايد بهتر باشد هر فرد حداقل با يک نرم افزار از هر حوزه آشنا باشد تا در مراحل مختلف فرآيند طراحي در کنار استفاده از دست بتواند ابزار ديگري نيز براي نمايش ايده ها و طرح هاي خود داشته باشد. قرار گرفتن نرم افزار در کنار طراحي با دست مي تواند موجب افزايش امکان بروز خلاقيت در ميان دانشجويان باشد.

 
کلید واژه: نرم افزار، خلاقيت در معماري، فرآيند طراحي، آموزش معماري
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 427   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی