برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

ارزشيابي اثربخشي برنامه هاي آموزشي (مطالعه موردي: شرکت ذوب آهن اصفهان)

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: ابراهيمي محمدرضا,فراتي حسن,جوكار علي اكبر
 
 
 
عنوان همایش: كنگره علوم اسلامي، علوم انساني
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه هم انديشان مبتكر رادمان، دانشگاه تهران، دانشگاه مازندران
زمان:  1395دوره 1
 
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

امروزه ارزيابي اثربخشي دوره هاي آموزشي يکي از بارزترين چالش هاي پيش روي مديران آموزش و مديران منابع انساني محسوب مي شود چرا که آموزشي که در جهت محقق ساختن اهداف سازمان نباشد صرف کردن زمان و هزينه بيهوده تلقي مي شود و در نظام هاي تعالي سازماني جايگاهي ندارد. درحقيقت ارزيابي اثربخشي دوره هاي آموزشي از يک سو، آيينه اي فراهم مي آورد تا مديران و کارکنان سازمان تصويري روشن تر از چگونگي کم و کيف فعاليت هاي آموزشي به دست آورند و از سوي ديگر، برنامه ريزان و کادر آموزشي سازمان را مجهز مي سازد تا نسبت به جنبه هاي مثبت و منفي برنامه آگاهي پيدا کنند و از اين راه به اثربخش کردن برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي نيروي انساني ياري برسانند. هدف پژوهش حاضر تعيين ميزان تاثير برنامه هاي آموزشي بر عملکرد شرکت ذوب آهن اصفهان بوده است لذا اثربخشي برنامه هاي آموزشي بر اساس تعريف شاخص هاي عملکردي در سطح نتايج عملکردي در حوزه هاي توليد و منابع انساني مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. نتايج نهايي پژوهش نشان دهنده اين مطلب بوده است که اثربخشي برنامه هاي آموزشي بر اساس دسته شاخص هاي اصلي توليد/خدمت و منابع انساني مورد تاييد است.

 
کلید واژه: فرآيند آموزش منابع انساني، برنامه هاي آموزشي، ارزشيابي اثربخشي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 188   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی