fiogf49gjkf0d
هدف از اين پژوهش بررسي عوامل موثر بر عملکرد صادراتي در کارخانجات گچ سمنان مي باشد. در اين پژوهش عوامل داخلي و خارجي شرکت به عنوان متغيرهاي مستقل و استراتژي بازاريابي به عنوان متغير ميانجي درنظر گرفته شد. پژوهش از نوع کاربردي مي باشد و جامعه آماري، مديران و کارکنان واحد فروش و بازاريابي کارخانجات گچ سمنان مي باشند که 132 نفر از جامعه فوق به صورت تصادفي به عنوان نمونه انتخاب شدند، داده هاي پژوهش از طريق پرسشنامه محقق ساخته جمع آوري گرديد و داده ها با استفاده از نرم افزار SMART PLS مورد تحليل قرار گرفت. براي تعيين پايايي از آلفاي کرونباخ استفاده شد. فرضيات پژوهش به کمک بخش ساختاري مدل معادلات ساختاري يعني تحليل مسير بررسي شد. نتايج نشان مي دهد که عوامل داخلي وخارجي شرکت تاثير مستقيم و معناداري بر عملکرد صادراتي دارد، تاثير استراتژي هاي بازاريابي بر عملکرد صادراتي و تاثير غيرمستقيم عوامل داخلي شرکت با ميانجي گري استراتژي هاي بازاريابي بر عملکرد صادراتي نيز تاييد گرديدند.