برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی نقش چرخه عمر در انتخاب استراتژی قیمت گذاری شرکت (مطالعه موردی: لوازم خانگی کوچک)

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: پيرايش رضا,منزوي ايليا,فصاحتي امير
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديريت و اقتصاد در قرن 21
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  مديران ايده پردار كارين، انجمن علمي بازرگاني ايران
زمان:  1395دوره 2
 
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

انتخاب استراتژي هاي مناسب جزء اصول مهم براي رسيدن به سودآوري در مدل کسب و کار است. يکي از مهم ترين اين استراتژيها، استفاده از استراتژ هاي قيمت گذاري مناسب است. براي قيمت گذاري درست و رضايت بخش بايد عوامل موثر بر قيمت گذاري را شناسايي و تنظيم کرد. دوره عمر کالا به عنوان عوامل تاثير گذار سازماني يکي از عوامل اصلي در تصميم گيري و استفاده از استراتژي هاي مختلف قيمت گذاري است. تعيين زمان حدوث هرمرحله از عمر محصول و ارايه يک الگوي زمان بندي شده ثابت امري غيرممکن است. مهم؛تشخيص به موقع سن محصول و اتخاذ راهبردي موثر در زمان مناسب است. از آنجاکه قيمت و محصول ارتباط نزديکي با يکديگر دارند، هدف اصلي اين پژوهش آزمون مجدد مدل چرخه حيات کالا به منظور استفاده در اخذ استراتژي هاي قيمتگذاري مناسب محصولات در مراحل مختلف چرخه حيات آن است. در اين پژوهش عنصر قيمت به عنوان يکي از مهم ترين عناصر در آميخته بازاريابي انتخاب و تاثير اخذ استراتژي قيمت گذاري بر چرخه حيات کالا در صنعت لوازم خانگي کوچک بررسي شده است. يافته ها نشان مي دهد، نمودار چرخه حيات کالا مي تواند به عنوان ابزاري در جهت راهنمايي به منظور اخذ استراتژيهاي قيمت گذاري استفاده شود.

 
کلید واژه: استراتژي قيمت گذاري، منحني عمر محصول، لوازم خانگي کوچک، استراتژي قيمت گذاري نفوذ در بازار، استراتژي قيمت گذاري تخفيفي، استراتژي قيمت گذاري دسته اي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 329   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی