برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی اجزای برنامه نویسی شی گرا

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: ثابت فر نيما*
 
 *دانشگاه تهران
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديريت و اقتصاد در قرن 21
نوع همایش:  انجمن هاي علمي
حامی:  مديران ايده پردار كارين، انجمن علمي بازرگاني ايران
زمان:  1395دوره 2
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

برنامه نويسي شيءگرا (به انگليسي Object Oriented Programming مخفف OOP) يک شيوه برنامه نويسي است که ساختار يا بلوک اصلي اجزاي آن اشيا مي باشد. در واقع دراين نوع پاراديام برنامه نويسي برنامه به شيء گرايش پيدا مي کند و در ضمن مزيت هايي از جمله «پيچيدگي کم» و «هزينه کم» نسبت به ساير پاراديام هاي برنامه نويسي دارد. زبان هاي برنامه نويسي شيءگرا، زبان هايي هستند که در آن برنامه نويس مي تواند اشياء مختلفي را تعريف نمايد و از اشياء توليد شده استفاده نمايد. امروزه اکثر زبان هاي دستوري برنامه نويسي از فنون شيءگرايي پشتيباني مي کنند. زبانهايي مانند جاوا، سي++، سي شارپ، دلفي از جمله زبانهاي شيءگرا هستند. حتي بسياري از زبانهاي روال گونه که ساختار برنامه ها در آنها بلوک هايي با نام پروسيجر است امروزه از فنون شيءگرايي نيز پشتباني مي کنند. زبانهاي سي++ و پي اچ پي از اين جمله هستند. هر شيء يک سري خصوصيت و قابليت دارد، که اصطلاحا Properties و Operation خوانده مي شوند. مفهوم کلاس در C++ مهمترين مفهوم محسوب مي شود. که در اين مبحث ما به بررسي دقيق تر اين مفهوم و نيز مفاهيم مرتبط با آن مي پردازيم. يعني ابتدا به معرفي کلاسها پرداخته و سپس نگاهي دقيق تر به بنيادهاي کلاس خواهيم داشت. همچنين درباره روشها methods و سازنده ها construction و واژه کليدي this مطالبي مي آموزيد. برنامه نويسي شى گرا هسته اصلي C++ است.

 
کلید واژه: شي گرايي، C++ ،OOP، پروسيجر
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 648   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی