برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

مقایسه اثر خودگفتاری آموزشی و انگیزشی بر دقت سرویس تنیسی والیبال تحت شرایط فشار روانی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: مصلي نژاد زهرا,زاهدي حميد
 
 
 
عنوان همایش: همايش ملي دستاوردهاي نوين تربيت بدني و ورزش
نوع همایش:  وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
حامی:  دانشگاه بين المللي چابهار
زمان:  1395دوره 2
 
 
چکیده: 
fiogf49gjkf0d

هدف از اجراي تحقيق حاضر مقايسه اثر خودگفتاري آموزشي و انگيزشي بر دقت سرويس تنيسي واليبال تحت شرايط فشار رواني بود. اين تحقيق از نوع نيمه تجربي است که به صورت ميداني اجرا شد. 45 دانشجوي زن دانشگاه آزاد اسلامي واحد جهرم با دامنه سني 20 تا 25 سال، شرکت کننده در درس تربيت بدني 2 که همگي راست دست و با تکنيک صحيح سرويس تنيسي واليبال آشنا بودند، به روش نمونه گيري در دسترس به عنوان شرکت کننده در اين تحقيق مشارکت کردند، شرکت کننده ها بعد از مشخص شدن اضطراب صفتي (و حذف افراد با اضطراب صفتي بالا و پايين) و قد افراد، به منظور متجانس کردن افراد شرکت کننده، به صورت تصادفي به سه گروه 15 نفري تقسيم شدند. دقت سرويس با استفاده از آزمون ايفرد اندازه گيري، و براي ايجاد فشاررواني از روش مقايسه مجازي استفاده شد. نتايج نشان داد اثر خودگفتاري آموزشي (P=0.001، F=8.644)، خودگفتاري انگيزشي (p=0.024، F=1.652) و تعامل بين خودگفتاري آموزشي و خودگفتاري انگيزشي بر دقت سرويس تنيسي واليبال تحت شرايط فشار رواني معنادار بود (P=0.0001، F=46.72). نتايج نشان داد که استفاده از عبارتهاي کلامي، خودگفتاري انگيزشي و آموزشي، به خصوص خودگفتاري آموزشي، باعث شده است توجه فرد از نحوه اجراي تکليف خارج شود و به تبع آن کنترل هوشيارانه اتفاق نيفتد؛ و به همين سبب اجرا تخريب نگردد. لذا توصيه مي شود جهت کم رنگ تر کردن اثر فشار رواني بر افراد از خودگفتاري آموزشي استفاده شود.

 
کلید واژه: خودگفتاري آموزشي، خودگفتاري انگيزشي، دقت، فشار رواني، سرويس تنيسي واليبال
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 64   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی