برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر فروش محصولات سبز کارآفرینانه در راستای دستیابی به توسعه پایدار

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: قرباني امليا*,موسوي سيده زهرا
 
 *دانشگاه آزاد اسلامي، واحد قزوين
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي مديريت و كارآفريني با تاكيد بر شرايط اقتصاد مقاومتي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  شركت زانيس آريا آريان
زمان:  1395دوره 2
 
چکیده: 

براي موفق شدن در عرصه رقابت بين المللي و تبديل اقتصاد کشور به يک اقتصاد قدرتمند و با ثبات بايد از تمام ظرفيتهاي موجود بهره جست. بسياري از اين ظرفيتها را کارآفرينان مي توانند کشف و از آنان بهره برداري نمايند. ايجاد محصولات مختلف سازگار با محيط زيست يکي از اين فرصتها مي باشد که علاوه بر مصرف داخلي، تقاضاهاي خارجي خوبي نيز مي تواند داشته باشد. اين تحقيق با هدف دستيابي به آميخته هاي بازاريابي سبز که بر فروش محصولات سبز کارآفرينانه تاثير دارد، نظرات 230 نفر از دانشجويان رشته کارآفريني در مقطع ارشد دانشگاه هاي سراسري ايران را جمع آوري نموده و اين داده ها را با استفاده از روش معادلات ساختاري و به کمک نرم افزار SmartPLS مورد تحليل قرار داده است. نتايج بدست آمده از تحليل داده ها نشان داد که هر چهار آميخته بازاريابي سبز (شامل: محصول سبز، قيمت سبز، توزيع سبز و ترفيع سبز) در سطح اطمينان 95 درصد بر ميزان فروش محصولات تاثير مثبت و معناداري دارند.

 
کلید واژه: آميخته بازاريابي سبز، کارآفريني، محصول سبز، قيمت سبز، توزيع سبز، توليد سبز
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 142   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی