برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

تعیین شیوع آسیب های روانی- اجتماعی دانش آموزان دختر (با رویکرد علت یابی، پیشگیری و کاهش آسیب)

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: احمدي مهناز,عابدي جبلي مريم
 
 
 
عنوان همایش: همايش بين المللي شرق شناسي، فردوسي و فرهنگ و ادب پارسي
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز دولتي و عمومي
حامی:  دانشگاه دولتي ايروان ارمنستان با موسسه سفيران فرهنگي مبين
زمان:  1395دوره 1
 
چکیده: 

هدف از تحقيق حاضر بررسي آسيب هاي رواني- اجتماعي در بين دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه استان چهار محال بختياري است جامعه آماري مورد مطالعه انتخاب گرديده و آزمون SCL90 استاندارد جهت آسيب شناسي و تعيين شيوع آسيب ها و چند آزمون محقق ساخته آزمون شناسايي مشکلات دانش آموزان، آزمون رفتارهاي پرخطر، آزمون چگونگي گذراندن اوقات فراغت و آزمون ميزان آشنايي با مراکز خدماتي، حمايتي جهت بررسي علل و عوامل بروز آسيب هاي رواني- اجتماعي و عوامل پيشگيرانه آن ها اجرا گرديده. روش تحقيق استفاده شده در تحقيق حاضر از نوع پيمايشي، پس رويدادي و توصيفي و يافتن علت هاي احتمالي است. نتايج بدست آمده حاکي از آن است که دانش آموزان چهار محال بختياري در تمام مقياس هاي آزمون SCL90 کمتر از 20 درصد ارزيابي شدند. ولي در برخي موارد مقدار ارزيابي شده قابل تامل است. و عواملي از قبيل ميزان دينداري، برخورداري از مهارت هاي ارتباطي، سر مايه هاي اجتماعي بر کاهش يا افزايش آن موثر است.

 
کلید واژه: آسيب هاي رواني- اجتماعي، دانش آموزان
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 624   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی