برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی و مقایسه نظریه ذهن در دانش آموزان ناشنوا و عادی

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: عليانسب شربياني سيدحسن,بهشي اقدم اعظم,غلامعلي لواساني مسعود
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي روان شناسي، علوم تربيتي و رفتاري
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  شركت زانيس آريا رايان
زمان:  1395دوره 1
 
چکیده: 

مقدمه: نظريه ذهن به فهم ما از اينکه ذهن چگونه کار مي کند و چگونه حالت هاي ذهني ادراک و رفتار را تحت تاثير قرار مي دهند، اشاره دارد. رشد نظريه ذهن براي رشد فهم موقعيت ها و روابط اجتماعي ضروري است و به فرد اجازه مي دهد که با دقت بيشتري رفتار مردم را پيش بيني و تبيين کند، هدف پژوهش حاضر بررسي و مقايسه نظريه ذهن در دانش آموزان ناشنوا و عادي است.
روش: طرح پژوهشي در اين تحقيق، علي- مقايسه اي بوده و تعداد 60 کودک ناشنوا و عادي، بين سنين (6 تا 15 ساله) شهرستان سراب در سال تحصيلي 93.94، با استفاده از آزمون نظريه ذهن استيممن مطالعه شده اند. براي تحليل آماري يافته ها از آزمون
t مستقل براي مقايسه بين گروهها استفاده شده است. يافته ها نشان مي دهد بين نظريه ذهن دانش آموزان ناشنوا و عادي تفاوت معنادار وجود دارد.
نتايج: نظريه ذهن تحت تاثير تحولاتي که در توانايي زباني کودک رخ مي دهد تحول مي يابد کودکان ناشنواخاص در دوران رشد و تحول زبان، نياز بيشتري نسبت به کودکان عادي براي آموزش مهارتهاي اجتماعي و ارتباطي دارند.

 
کلید واژه: نظريه ذهن، دانش آموز ناشنوا، دانش آموز عادي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 97   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی