برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی تاثیر ویژگی های تحصیلی و جنسیت بر یادگیری خودگردان در دانش آموزان مقطع متوسطه اول شهر همدان

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: اشتراني الهام,گرامي پور مسعود,ايزانلو بلال
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي روان شناسي، علوم تربيتي و رفتاري
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  شركت زانيس آريا رايان
زمان:  1395دوره 1
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسي تاثير جنسيت و ويژگي هاي تحصيلي بر روي يادگيري خودگردان در مدارس مقطع متوسطه اول شهر همدان بود. در اين مطالعه توصيفي مقطعي تمام دانش آموزان در سال تحصيلي 95-94 مورد بررسي قرار گرفتند. تعداد 888 نفر از دانش آموزان به صورت نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه يادگيري خودگردان (CP-SRL) جمع آوري شد. براي تحليل داده ها از آزمون هاي تي مستقل و آناليز واريانس و نرم افزار آماري spss16 استفاده شد. نتايج نشان داد که يادگيري خودگردان بين دختر و پسر، پايه هاي تحصيلي و نوع مدرسه تفاوت معني داري وجود داشت (p=0.00) و (p=0.01). نوع درس تاثيري بر رو يادگيري خودگردان نداشت (p=0.51). شواهد بسياري نشان مي دهند که دانش آموزاني که قادر هستند يادگيريشان را خودگردان کنند به بازده هاي بالاتري در يادگيري دست مي يابند. پيشنهاد مي شود که استفاده از راهبردهاي يادگيري خودگردان در مدارس ابتدايي به طور موثر آموزش داده شود.

 
کلید واژه: يادگيري خودگردان، جنسيت، ويژگي هاي تحصيلي، مطالعه توصيفي-مقطعي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
 
بازدید یکساله 126   pdf-file
 
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی