برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسی رابطه رضایت شغلی و خودکارآمدی معلمان با انگیزش تحصیلی دانش آموزان

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: قاسمي نعيمه,گودرزي فاطمه,قلايي بهروز
 
 
 
عنوان همایش: كنفرانس بين المللي روان شناسي، علوم تربيتي و رفتاري
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  شركت زانيس آريا رايان
زمان:  1395دوره 1
 
 
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسي رابطه رضايت شغلي و خودکارآمدي معلمان با انگيزش تحصيلي دانش آموزان دختر ناحيه 2 شهر اراک در نيمسال دوم سال تحصيلي 94-95 پرداخته است. اين پژوهش با استفاده از روش توصيفي پيمايشي اقدام به جمع آوري داده ها نموده است. بدين منظور از ميان دانش آموزان پايه ششم ناحيه 2 شهر اراک، 300 دانش آموز و 15 معلم که معلمان همان کلاس ها بودند با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي، در قالب 15 کلاس انتخاب شدند. براي اندازه گيري متغيرهاي تحقيق از مقياس هاي رضايت شغلي اسميت و همکاران (1969)، خودکارآمدي معلمان (اسچانن، موران و ولفولک، 2001)، انگيزش تحصيلي هارتر (1985) و جهت تحليل داده ها از آزمون هبستگي و نرم افزار spss استفاده شد. نتايج بيان مي کند، بين خودکارآمدي و رضايت شغلي معلمان با انگيزش تحصيلي رابطه معنادار و مثبتي وجود دارد. همچنين انگيزش تحصيلي از روي متغيرهاي رضايت شغلي و خودکارآمدي معلمان قابل پيش بيني مي باشد.

 
کلید واژه: خودکارآمدي معلمان، رضايت شغلي معلمان، انگيزش تحصيلي دانش آموزان
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 384   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی