هدف از پژوهش حاضر تعيين رابطه ساده و چندگانه خودکارآمدي والدين و عملکرد رياضي با خودکارامدي عمومي در دانش آموزان مقطع راهنمايي شهرستان سمنان بود. به منظور نيل به هدف پژوهش، دانش آموزان به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي چند مرحله اي انتخاب و به پرسشنامه خودکارآمدي عمومي شرر را پاسخ دادند، همچنين والدين آنها پرسشنامه خودکارامدي والدين برکلي را تکميل نمودند. داده هاي حاصله با استفاده از همبستگي پيرسون و رگرسيون چندگانه مورد بررسي قرار گرفت. نتايج نشان داد عملکرد رياضي، زير مقياس هاي پيشرفت کودک و زير مقياس راهبردهاي مادرانه با خودکارامدي عمومي دانش آموزان رابطه مثبت و معني داري دارد. نتايج اين پژوهش مي تواند به معلمان و والدين در زمينه بهبود خودکارامدي عمومي دانش آموزان با توجه به نقش موفقيت هاي تحصيلي در درس رياضي و تاثير خودکارامدي والدين کمک نمايد.