برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان: 

بررسي تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر کيفيت هوش هيجاني دانش آموزان مقطع متوسطه شهر رشتخوار

نوع ارائه: مقاله
نویسنده: رحمان پور حسن*
 
 *باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان، دانشگاه آزاد اسلامي، تربت حيدريه
 
عنوان همایش: همايش ملي سوادآموزي و ارتقاي سلامت
نوع همایش:  سازمان ها و مراکز غير دولتي
حامی:  موسسه گلبانگ جوان و موسسه آموزش عالي کاشمر با تاييديه سازمان نهضت سوادآموزي
زمان:  1394دوره 1
 
 
چکیده: 

دوره نوجواني و خصوصا مقطع متوسطه به عنوان دوره پر استرس در فرايند رشد شناخته مي شود. در طي اين دوره نوجوانان دانش آموز همزمان با تغييرات جسماني و شناختي، تغييرات عاطفي و هيجاني زيادي را تجربه مي کنند. هدف اصلي اين مطالعه، بررسي رابطه آموزش مهارت هاي زندگي بر کيفيت هوش هيجاني دانش آموزان مقطع متوسطه در شهر رشتخوار بود. جامعه آماري کل دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه و حجم نمونه تعداد 40 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهر رشتخوار مي باشند که به روش نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند. روش اين مطالعه از نوع اسنادي کتابخانه اي و ميداني بود و با جمع آوري اطلاعات و گردآوري داده ها در اين خصوص پژوهش انجام شد. سپس با تجزيه و تحليل داده ها نتايج حاصل شد. با توجه به تحليل دادها مي توان گفت که در دوره متوسطه ميتوان با استفاده از آموزش مهارت هاي زندگي ميزان استرس، اضطراب و بطور کلي واکنش هاي هيجاني نوجوانان را کاهش داد و کيفيت هوش هيجاني را بهبود بخشيد بنابراين هر فرد که داراي ميزان هوش هيجاني بالاتري باشد در اين مرحله موفق تر از ديگران عمل خواهد کرد.

 
کلید واژه: آموزش مهارت هاي زندگي، هوش هيجاني، پيشرفت تحصيلي
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
 
بازدید یکساله 96   pdf-file
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی